Skip to content

Principii pentru un sistem educaţional puternic şi bun

Gradinita privata iasi

Nevoia de reformare a sistemului educaţional actual se resimte în întreaga lume. Se fac eforturi dintre cele mai variate pentru a oferi copiilor, viitorului acestei planete, un start cât mai bun în viaţă, o educaţie cât mai adecvată progresului şi formării unor oameni minunaţi.

Sistemul educaţional din prezent, după cum deja se cunoaşte, se conduce după reguli stabilite cu foarte mult timp în urmă, reguli care au servit de minune progresului. Însă orice regulă are o perioadă limitată de valabilitate deoarece societatea este în continuă transformare şi dezvoltare. Privind în jurul nostru cu ochii tinerilor de acum 60-70 de ani, nu am recunoaşte mai nimic şi vacarmul cotidian ni s-ar părea de nesuportat. Ce funcţiona de minune acum peste jumătate de secol nu prea mai funcţionează în prezent. Şi toţi simţim acest fapt, toţi conştientizăm discrepanţa dintre ceea ce am învăţat în şcoli şi realitatea cotidiană.

Din fericire, întotdeauna au existat minţi luminate care au privit pline de curaj în viitor şi au emis idei vizionare. Una dintre aceste minţi luminate aparţine lui Napoleon Hill, celebrul autor de cărţi motivaţionale care a contribuit la sintetizarea nucleelor dezvoltării personale și educației pentru dobândirea succesului

Napoleon Hill a expus în lucrarea sa, Secretul Libertăţii, soluţiile pentru un sistem educaţional puternic şi bun:

  1. Răsturnați sistemul actual, dându-le copiilor privilegiul de a decide asupra activităților pe care să le desfășoare în propriile școli, în loc de a-i obliga să respecte regulile tradiționale făcute doar pentru a transmite informații abstracte. Dați-le profesorilor rolul elevilor, și elevilor rolul profesorilor.
  2. Pe cât posibil, organizați toate activitățile școlare cu ajutorul unor metode bine determinate, astfel încât fiecare elev să învețe prin practică. Ghidați activitatea clasei în așa fel încât fiecare elev să participe la o formă oarecare de muncă practică aflată în legătură cu problemele zilnice ale vieții.
  3. Începutul oricărei realizări omenești constă în idei. Antrenați-i pe elevi să recunoască ideile cu aplicabilitate practică, ce le pot aduce beneficii în obținerea a ceea ce își doresc de la viață.
  4. Învățați-i pe elevi să-și organizeze și să-și folosească timpul și, mai presus de toate, împărtășiți-le adevărul timpului ca fiind cel mai de preț și cel mai ieftin bun aflat la îndemâna ființelor umane.
  5. Învățați-i pe elevi care sunt motivele fundamentale din cauza cărora se lasă influențați oamenii și arătați-le cum să folosească aceste motive pentru a-și satisface necesitățile și a obține tot ce-și doresc de la viață.
  6. Învățați-i pe copii ce și cât să mănânce, menționând – desigur – și relația dintre alimentația adecvată și sănătatea durabilă.
  7. Învățați-i pe copii să fie determinați în tot ce fac, începând cu alegerea unui țel major în viață, unul bine definit!
  8. Învățați-i pe copii care sunt natura și posibilitățile binelui și ale răului în principiul obișnuinței, utilizând drept exemplu care să ilustreze acest subiect experiențele cotidiene ale copiilor și ale adulților.
  9. Învățați-i pe copii felul în care se fixează obiceiurile datorită legii ritmului hipnotic și faceți-i să cultive, încă din clase primare, obiceiuri ce îi vor conduce către o gândire independentă!
  10. Învățați-i pe copii care e diferența dintre o înfrângere temporară și eșec și arătați-le cum să caute germenul avantajului corespunzător oricărui eșec.
  11. Învățați-i pe copii să-și exprime propriile gânduri fără frică și să accepte sau să respingă, după cum vor, ideile celorlalți, păstrând întotdeauna pentru ei înșiși privilegiul de a se baza pe propria judecată.
  12. Învățați-i pe copii să ia decizii prompte și, dacă e neapărat nevoie, să le schimbe greu, cu mare prudență și niciodată fără un motiv determinat.
  13. Învățați-i pe copii că propriul lor creier este un instrument prin intermediul căruia primesc, din marele depozit al naturii, energie specializată în gânduri determinate; creierul nu gândește prin sine, ci este un instrument pentru interpretarea stimulilor ce cauzează gândirea.
  14. Învățați-i pe copii care e valoarea armoniei din propriile minți, precum și faptul că aceasta poate fi obținută numai prin autocontrol.
  15. Învățați-i pe copii în ce constau natura și valoarea autocontrolului.
  16. Învățați-i pe copii despre existența unei legi a recompensei înzecite ce poate și trebuie pusă în funcțiune, cu titlu de obișnuință, aducând mereu servicii mai numeroase și superioare calitativ față de ceea ce se așteaptă.
  17. Învățați-i pe copii că tot ceea ce fac pentru semenii lor o fac, de asemenea, și pentru ei înşiși.
  18. Învățați-i pe copii să nu-și formeze opinii dacă nu le pot sprijini pe fapte reale ori pe credințe ce au aceeași relevanță ca și faptele.
  19. Învățați-i pe copii faptul că țigările, alcoolul, narcoticele și alte abuzuri le distrug puterea voinței și le formează obiceiul de a rătăci. Nu le interziceți acestea – doar explicați-le ce e cu ele.
  20. Învățați-i pe copii cât de periculos este să creadă un anumit lucru din simplu motiv că părinții lor, profesorii sau oricare altă persoană le spune acel lucru.
  21. Învățați-i pe copii să înfrunte faptele, indiferent dacă sunt plăcute sau neplăcute, fără să recurgă la subterfugii sau să caute alibiuri.
  22. Învățați-i pe copii și încurajați-I să-și folosească al șaselea simț, prin care în mințile lor apar idei provenite din surse necunoscute, cât și să examineze cu atenție orice astfel de idee.
  23. Învățați-i pe copii că urmărirea obiectivelor bazate, la rândul lor, pe planuri bine determinate și aplicate cu perseverență este cea mai eficace formă de rugăciune aflată la îndemâna ființelor umane.
  24. Învățați-i pe copii că spațiul pe care îl ocupă în acestă lume se măsoară foarte exact prin raportare la calitatea și la numărul serviciilor utile pe care le aduc lumii.
  25. Învățați-i pe copii că nu există nici o problemă care să nu aibă o soluție adecvată și că soluția respectivă este adesea de găsit în circumstanțele care au creat problema.
  26. Învățați-i pe copii că singurele lor limitări reale sunt cele pe care și le impun ei înşiși, sau alții, cu permisiunea lor.
  27. Învățați-i pe copii că toate școlile și toate manualele sunt mijloace elementare ce pot fi de folos în dezvoltarea minții lor, însă unica școală de reală valoare este marea școală a vieții, în care oricine are privilegiul de a învăța din experiență.
  28. Învățați-i pe copii să fie tot timpul onești cu ei înșiși și, de vreme ce nu pot mulțumi pe toată lumea, să facă tot ce pot pentru a se mulțumi pe ei înșiși.
  29. Învățați-i că oamenii pot să realizeze orice lucru în care cred.

La Grădiniţa Excellence Iaşi ne preocupăm constant pentru a îmbunătăţi serviciile educaţionale oferite, prin alinierea lor la cele mai eficiente şi moderne standarde din domeniu. De asemenea punem o foarte mare importanţă pe dezvoltarea personală, prin implementarea programului Mind Lab şi a seminariilor şi atelierelor de dezvoltare personală.

Sperăm să vă dea de gândit aceste soluţii propuse de Napoleon Hill şi vă invităm să vă exprimaţi opinia în legătură cu acestea. Doar discutând şi analizând îndeaproape fiecare aspect al educaţiei reuşim să oferim un start fulminant în viaţă copiilor noştri.

Vă încurajăm, de asemenea, să ne faceţi o vizită la sediul Grădiniţei Excellence pentru a vă convinge de calitatea actului educaţional!

2 thoughts on “Principii pentru un sistem educaţional puternic şi bun

  1. Cristina says:

    A uitat un punct: toate astea sint posibile doar daca statul iasă din invatamint.

    Reply
    • Administrator says:

      Cu adevarat, statul este de cele mai multe ori un rau administrator al sistemului de invatamant.

      Reply

Leave a Reply to Administrator Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *