Skip to content

Copiii învaţă ceea ce trăiesc

În apropierea sărbătorilor de iarnă, lansăm câteva teme de reflecţie legate de repercursiunile educaţiei oferite copiilor şi a mediului în care sunt crescuţi. Textul reprezintă o traducere de la Dorothy Law Nolte.
Dorothy Law Nolte are o îndelungată carieră didactică şi de conferenţiar în domeniul educaţiei copiilor în familie.

Dacă un copil trăieşte într-o atmosferă critică,
Învaţă să condamne pe toată lumea.
Dacă un copil trăieşte într-o atmosferă ostilă,
Învaţă să fie violent.
Dacă un copil trăieşte într-un mediu ridicol,
Învaţă să fie timid.
Dacă un copil trăieşte în ruşine,
Învaţă să se simtă vinovat.

Dacă un copil trăieşte într-un mediu stimulativ,
Învaţă să fie încrezător.
Dacă un copil trăieşte în laude,
Învaţă să aprecieze.
Dacă un copil trăieşte într-un spirit de corectitudine,
Învaţă să fie drept.
Dacă un copil trăieşte în siguranţă,
Învaţă să aibă încredere.
Dacă un copil trăieşte în încurajări,
Învaţă să aibă încredere în el.
Dacă un copil trăieşte în acceptare şi prietenie,
Învaţă să iubească lumea.

Copiii voştri – Khalil Gibran

khalil-gibran

Astăzi dorim să vă aducem aminte vorbele profetice ale scriitorului Khalil Gibran referitoare la copii. Vă invităm să reflectaţi puţin asupra acestor idei profunde şi pline de metafore.

§§§

Copiii voştri nu sunt copiii voştri.

Ei sunt fiii şi fiicele năzuinţei Vieţii spre ea însăşi.

Ei vin prin voi, dar nu de la voi.

Şi deşi ei sunt cu voi, ei nu vă aparţin.

Voi le puteţi da dragostea voastră, dar nu gândurile voastre,

Pentru că ei au propriile lor gânduri.

Puteţi oferi o casă pentru corpurile lor, dar nu pentru suflete,

Căci sufletele lor locuiesc în casa lui mâine, pe care voi n-o puteţi vizita, nici măcar în visele voastre.

Voi puteţi să vă străduiţi să fiţi ca ei, dar nu să îi faceţi pe ei aidoma vouă.

Pentru că viaţa nu merge înapoi, nici nu întârzie asupra lui ieri.

Voi sunteţi arcurile din care copiii voştri, ca săgeţi vii, sunt trimişi înainte.

Arcaşul vede ţinta pe calea infinitului şi El vă îndoaie cu puterea Lui, ca săgeţile Lui să meargă iute şi departe.

Fie ca îndoirea voastră în mâna Arcaşului să fie către bucurie;

Căci aşa cum El iubeşte săgeata care zboară, la fel iubeşte şi arcul stabil.

Inteligenţa emoţională în educarea copiilor

În urmă cu o lună, cadrele didactice de la Grădiniţa Excellence au început o serie de cursuri dedicate identificării nevoilor copiilor şi utilizării inteligenţei emoţionale în educarea acestora, sub îndrumarea consilierului în Dezvoltare Personală Sorina Ignat. Scopul acestor cursuri subscrie dezvoltării continue a calităţii educaţionale în cadrul acestei instituţii.

Seminar Inteligenta Emotionala Gradinita Excellence Iasi

Necesitatea acestor cursuri porneşte de la identificarea nevoilor specifice care apar în cadrul educaţiei copiilor :

  • nevoia de a fi susţinuţi;
  • nevoia de a fi valorizaţi;
  • nevoia de independenţă;
  • nevoia de modelare;
  • nevoia de autocontrol;

Împlinirea nevoilor specifice copiilor duce la dezvoltarea programelor neurolingvistice, care vor face din ei adulți funcționali sau disfuncţionali , persoane cu succes în viață sau persoane cu blocaje în dezvoltarea lor, în procesele de maturizare.

 

Seminar dezvoltare personală

Având în vedere faptul că educaţia copiilor face obiectul unui parteneriat continuu între părinţi şi educatori, vă propunem în continuare o metodă de aducere la îndeplinire a acestui parteneriat, sub forma unor seminarii care

  • definesc şi exemplifică fiecare dintre nevoile copiilor (1-7 ani) şi ale adulţilor;
  • prezintă rezultatele comportamentelor neadecvate în satisfacerea nevoilor copiilor;
  • prezintă coerența stărilor Eu-lui: Copil, Părinte și Adult;
  • prezintă conceptul inteligenţei emoţionale şi aplicabilitatea acestuia în educaţia copiilor;
  • oferă instrumente de aplicare a inteligenţei emoţionale pentru satisfacerea nevoilor;

Structura seminarului va fi formată din două module, astfel:
1. Nevoile copiilor, nevoile adulţilor și programarea neuro-lingvistică

  • nevoile copiilor pe segmente de vârstă, în primii 7 ani de viaţă;
  • atitudinea adulţilor faţă de nevoile copiilor şi rezultatele aferente;
  • nevoile adulţilor;

2. Inteligenţa emoţională în educaţie

  • introducere în conceptul inteligenţei emoţionale;
  • conştientizarea aspectelor pe care urmează să le ameliorăm prin inteligenţa emoţională;
  • instrumente de aplicare a inteligenţei emoţionale pentru realizarea unei educaţii armonioase a copiilor;

Primul modul, cu o durată de 4 ore, va avea loc pe data de 29 noiembrie 2014 la Gabriel Business Center Iaşi, între orele 15 şi 19.

Pentru cei interesați, vă rugăm să ne contactați la
Telefon: 0757 071 253 / 0751 251 525
E-mail: contact @ apted.ro

Mind Lab la Grădiniţa Excellence Iaşi

Mind Lab

Mind Lab | Source: www.mindlabegypt.com

Astăzi personajul principal al articolului săptămânal este Programul Mind Lab ce se desfăşoară şi anul acesta la grupa mijlocie şi grupa mare, sub îndrumarea unui trainer din grădiniţa noastră.
Vă prezentăm mai jos câteva exemple de abilităţi pe care copilul dumneavoastră le va dezvolta pe parcursul cursurilor:

  • abilităţi sociale: lucrul în echipă şi cooperarea, acceptarea regulilor, comunicarea eficientă, rezolvarea conflictelor;
  • abilităţi emoţionale: gestionarea emoţiilor, atenţie şi răbdare, voinţă şi perseverenţă, a pierde şi a câştiga;
  • abilităţi cognitive: rezolvarea problemelor, luarea deciziilor, gândirea creativă şi logică, planificarea, îmbunătăţirea memoriei;

Programul Mind Lab este destinat atât copiilor din Grădiniţa noastra cât şi altor prichindei dornici de aventură şi cunoaştere.
Pentru mai multe detalii despre beneficiile acestui program opţional vizitaţi-ne pe site-ul Grădiniţei. Pentru întrebări, tarife, program şi înscrieri, ne puteţi contacta la numerele de telefon afişate pe site!

Dacă doriţi o prezentare detaliată a jocurilor, tehnicilor şi metodelor utilizate în cadrul programului Mind Lab, vă invităm să vizionaţi următoarea emisiune:

Principii pentru un sistem educaţional puternic şi bun

Gradinita privata iasi

Nevoia de reformare a sistemului educaţional actual se resimte în întreaga lume. Se fac eforturi dintre cele mai variate pentru a oferi copiilor, viitorului acestei planete, un start cât mai bun în viaţă, o educaţie cât mai adecvată progresului şi formării unor oameni minunaţi.

Sistemul educaţional din prezent, după cum deja se cunoaşte, se conduce după reguli stabilite cu foarte mult timp în urmă, reguli care au servit de minune progresului. Însă orice regulă are o perioadă limitată de valabilitate deoarece societatea este în continuă transformare şi dezvoltare. Privind în jurul nostru cu ochii tinerilor de acum 60-70 de ani, nu am recunoaşte mai nimic şi vacarmul cotidian ni s-ar părea de nesuportat. Ce funcţiona de minune acum peste jumătate de secol nu prea mai funcţionează în prezent. Şi toţi simţim acest fapt, toţi conştientizăm discrepanţa dintre ceea ce am învăţat în şcoli şi realitatea cotidiană.

Din fericire, întotdeauna au existat minţi luminate care au privit pline de curaj în viitor şi au emis idei vizionare. Una dintre aceste minţi luminate aparţine lui Napoleon Hill, celebrul autor de cărţi motivaţionale care a contribuit la sintetizarea nucleelor dezvoltării personale și educației pentru dobândirea succesului

Napoleon Hill a expus în lucrarea sa, Secretul Libertăţii, soluţiile pentru un sistem educaţional puternic şi bun:

  1. Răsturnați sistemul actual, dându-le copiilor privilegiul de a decide asupra activităților pe care să le desfășoare în propriile școli, în loc de a-i obliga să respecte regulile tradiționale făcute doar pentru a transmite informații abstracte. Dați-le profesorilor rolul elevilor, și elevilor rolul profesorilor.
  2. Pe cât posibil, organizați toate activitățile școlare cu ajutorul unor metode bine determinate, astfel încât fiecare elev să învețe prin practică. Ghidați activitatea clasei în așa fel încât fiecare elev să participe la o formă oarecare de muncă practică aflată în legătură cu problemele zilnice ale vieții.
  3. Începutul oricărei realizări omenești constă în idei. Antrenați-i pe elevi să recunoască ideile cu aplicabilitate practică, ce le pot aduce beneficii în obținerea a ceea ce își doresc de la viață.
  4. Învățați-i pe elevi să-și organizeze și să-și folosească timpul și, mai presus de toate, împărtășiți-le adevărul timpului ca fiind cel mai de preț și cel mai ieftin bun aflat la îndemâna ființelor umane.
  5. Învățați-i pe elevi care sunt motivele fundamentale din cauza cărora se lasă influențați oamenii și arătați-le cum să folosească aceste motive pentru a-și satisface necesitățile și a obține tot ce-și doresc de la viață.
  6. Învățați-i pe copii ce și cât să mănânce, menționând – desigur – și relația dintre alimentația adecvată și sănătatea durabilă.
  7. Învățați-i pe copii să fie determinați în tot ce fac, începând cu alegerea unui țel major în viață, unul bine definit!
  8. Învățați-i pe copii care sunt natura și posibilitățile binelui și ale răului în principiul obișnuinței, utilizând drept exemplu care să ilustreze acest subiect experiențele cotidiene ale copiilor și ale adulților.
  9. Învățați-i pe copii felul în care se fixează obiceiurile datorită legii ritmului hipnotic și faceți-i să cultive, încă din clase primare, obiceiuri ce îi vor conduce către o gândire independentă!
  10. Învățați-i pe copii care e diferența dintre o înfrângere temporară și eșec și arătați-le cum să caute germenul avantajului corespunzător oricărui eșec.
  11. Învățați-i pe copii să-și exprime propriile gânduri fără frică și să accepte sau să respingă, după cum vor, ideile celorlalți, păstrând întotdeauna pentru ei înșiși privilegiul de a se baza pe propria judecată.
  12. Învățați-i pe copii să ia decizii prompte și, dacă e neapărat nevoie, să le schimbe greu, cu mare prudență și niciodată fără un motiv determinat.
  13. Învățați-i pe copii că propriul lor creier este un instrument prin intermediul căruia primesc, din marele depozit al naturii, energie specializată în gânduri determinate; creierul nu gândește prin sine, ci este un instrument pentru interpretarea stimulilor ce cauzează gândirea.
  14. Învățați-i pe copii care e valoarea armoniei din propriile minți, precum și faptul că aceasta poate fi obținută numai prin autocontrol.
  15. Învățați-i pe copii în ce constau natura și valoarea autocontrolului.
  16. Învățați-i pe copii despre existența unei legi a recompensei înzecite ce poate și trebuie pusă în funcțiune, cu titlu de obișnuință, aducând mereu servicii mai numeroase și superioare calitativ față de ceea ce se așteaptă.
  17. Învățați-i pe copii că tot ceea ce fac pentru semenii lor o fac, de asemenea, și pentru ei înşiși.
  18. Învățați-i pe copii să nu-și formeze opinii dacă nu le pot sprijini pe fapte reale ori pe credințe ce au aceeași relevanță ca și faptele.
  19. Învățați-i pe copii faptul că țigările, alcoolul, narcoticele și alte abuzuri le distrug puterea voinței și le formează obiceiul de a rătăci. Nu le interziceți acestea – doar explicați-le ce e cu ele.
  20. Învățați-i pe copii cât de periculos este să creadă un anumit lucru din simplu motiv că părinții lor, profesorii sau oricare altă persoană le spune acel lucru.
  21. Învățați-i pe copii să înfrunte faptele, indiferent dacă sunt plăcute sau neplăcute, fără să recurgă la subterfugii sau să caute alibiuri.
  22. Învățați-i pe copii și încurajați-I să-și folosească al șaselea simț, prin care în mințile lor apar idei provenite din surse necunoscute, cât și să examineze cu atenție orice astfel de idee.
  23. Învățați-i pe copii că urmărirea obiectivelor bazate, la rândul lor, pe planuri bine determinate și aplicate cu perseverență este cea mai eficace formă de rugăciune aflată la îndemâna ființelor umane.
  24. Învățați-i pe copii că spațiul pe care îl ocupă în acestă lume se măsoară foarte exact prin raportare la calitatea și la numărul serviciilor utile pe care le aduc lumii.
  25. Învățați-i pe copii că nu există nici o problemă care să nu aibă o soluție adecvată și că soluția respectivă este adesea de găsit în circumstanțele care au creat problema.
  26. Învățați-i pe copii că singurele lor limitări reale sunt cele pe care și le impun ei înşiși, sau alții, cu permisiunea lor.
  27. Învățați-i pe copii că toate școlile și toate manualele sunt mijloace elementare ce pot fi de folos în dezvoltarea minții lor, însă unica școală de reală valoare este marea școală a vieții, în care oricine are privilegiul de a învăța din experiență.
  28. Învățați-i pe copii să fie tot timpul onești cu ei înșiși și, de vreme ce nu pot mulțumi pe toată lumea, să facă tot ce pot pentru a se mulțumi pe ei înșiși.
  29. Învățați-i că oamenii pot să realizeze orice lucru în care cred.

La Grădiniţa Excellence Iaşi ne preocupăm constant pentru a îmbunătăţi serviciile educaţionale oferite, prin alinierea lor la cele mai eficiente şi moderne standarde din domeniu. De asemenea punem o foarte mare importanţă pe dezvoltarea personală, prin implementarea programului Mind Lab şi a seminariilor şi atelierelor de dezvoltare personală.

Sperăm să vă dea de gândit aceste soluţii propuse de Napoleon Hill şi vă invităm să vă exprimaţi opinia în legătură cu acestea. Doar discutând şi analizând îndeaproape fiecare aspect al educaţiei reuşim să oferim un start fulminant în viaţă copiilor noştri.

Vă încurajăm, de asemenea, să ne faceţi o vizită la sediul Grădiniţei Excellence pentru a vă convinge de calitatea actului educaţional!

Evaluarea copilului – demers necesar?

Orice demers de evaluare stă sub umbrela definiţiei din dicţionar: “acțiunea de a evalua și rezultatul ei; socoteală, calcul; apreciere, prețuire” ( DEX 2009). Accentul l-aş pune întotdeauna pe preţuire. Şi atunci când în urma unei calamităţi evaluăm pagubele, preţuim ce a rezistat şi folosim acel „ceva” ca piatră de temelie pentru a construi/reconstrui ceva mai bun şi mai frumos. Cu atât mai mult, când vorbim despre copiii noştri, ocrotiţi de dragoste imensă, preţuirea capătă valoare şi mai mare.

Dezvoltarea copilului pe diverse arii şi în diferite etape ale vieţii este larg descrisă în literatura de specialitate. Fiecare copil are însă ritmul său de dezvoltare, ritm care înscrie dezvoltarea acestuia în „normalitate”. Normalitatea însăşi este anevoios de definit, dar cu toate acestea ea are anumite caracteristici. Cunoaşterea caracteristicilor de normalitate în dezvoltarea fizică şi psihică a copiilor este foarte importantă pentru a organiza şi dirija întreg procesul de dezvoltare psihică a copilului.

Copiii se remarcă deseori prin comportamentul lor. Comportamentul motor, comportamentul cognitiv, comportamentul verbal, comportamentul social-afectiv, iată 4 domenii relevante pentru dezvoltarea neuropsihică a copilului şi necesar a fi evaluate.

La debutul procesului instructiv-educativ, la începutul unui nou an şcolar, este recomandat a se realiza evaluarea copiilor (axându-ne pe unele particularităţi ale copilului care vizează: nivel de funcţionare motorie, cognitivă şi de autoservire, nivelul dezvoltării comunicării, atenţie şi concentrare, apetit, somn, probleme sfincteriene, nivelul activităţii, comportament, obiceiuri, reacţia la frustrare, afectivitate, capacitate de relaţionare), pentru a ne adapta întregul demers de educare şi formare al micuţilor, la potenţialul lor.

Numai prin evaluare se pot depista la timp eventualele rămâneri în urmă ale dezvoltării psihice sau unele devieri comportamentale. Printr-un proces educativ şi terapeutic corect derulat se poate asigura remedierea acestora înainte de începerea şcolii.

Situaţii particulare când este necesară contactarea psihologului:

  • copilul nu vrea să interacţioneze cu alţi copii
  • copilul devine violent în prezenţa altor copii
  • copilul visează urât şi visele se repetă
  • copilul nu poate să doarmă
  • copilul evită situaţiile sociale şi evită copiii
  • ticurile ( semn că din punct de vedere emoţional ceva nu este în regulă)
  • când îl doare capul, burta, sau acuză stări de greaţă doar cînd merge de exemplu la grădiniţă dar dacă părintele îi spune să stea acasă copilului îi trec simptomele

Nu ezitaţi să contactaţi psihologul, şi mai ales, aveţi încredere în copiii dumneavoastră.

Mihaela Zaharia,
psihopedagog, psiholog clinician specialist

Acomodarea copiilor în grădiniţă

Acomodarea in gradinita

Primul articol din seria „Răspunsuri pentru Părinţi şi Întrebări pentru Educatori” are ca temă acomodarea copiilor în grădiniţă.

De cele mai multe ori, nu numai copiii sunt speriaţi şi confuzi în legătură cu ceea ce înseamnă venitul la grădiniță, ci și părinții. Noua etapă în viața unui copil înseamnă o nouă etapă și în viața părintelui.
Venim în întâmpinarea părinților cu unele opinii ale educatorilor noștri, cu privire la ce înseamnă acomodarea în grădiniță, atât pentru părinte cât și pentru copil.

Acomodarea blândă a copiilor în grădiniţă

Lazer Carmen (Educator , experiență 40 ani, Grupa Mare – Fluturașii Curioși) ne explică faptul că “acomodarea blândă a copiilor în grădiniță se realizează cu multă răbdare, treptat, prin colaborarea permanentă cu familia.”

Brahă Nadia (Educator, Grupa Mică – Piticii) ne vorbeşte, de asemenea, despre acomodare.
Acomodarea blândă a copilului poate fi realizată cu ajutorul părinţilor. Ajută foarte mult dacă părinţii:

  • au o atitudine relaxată, spunând copilului că totul va fi bine, că se descurca minunat;
  • discută cu copilul având rabdare, îl înţeleg şi îi transmit şi micuţului acest lucru;
  • îi prezintă copilului avantajele din grădiniţă (spre exemplu: este un loc frumos, sunt alţi copii cu care să se joace, sunt jucării interesante, etc.)
  • îi spun ce urmeaza să se întâmple: “tu vei merge să iei micul dejun cu copiii, eu mă duc la serviciu să muncesc şi când te trezeşti vin să te iau acasă. Apoi, putem să mergem în parc, la bunici, etc.”
  • îl motivează;
  • găsesc în grădiniţă nişte activităţi asemănătoare cu cele de acasă şi i le prezintă copilului;
  • asociază evenimente anterioare plăcute cu venirea copilului la grădiniţă. Spre exemplu, părinţii fac o activitate deosebit de plăcută împreună cu copilul înainte de a veni la gradiniţă şi îl încurajează să o povestească;
  • creează rutine. În primele zile, copilul care plânge nu va ceda usor, însă ţine minte ce îi spun părinţii. De aceea este bine ca părinţii să se ţină de cuvânt când au promis ceva şi să încerce să formeze o rutină atunci când vin cu copilul la grădiniţă.
  • după încheierea discuţiei, de comun acord cu copilul, părintele îl dă în primire educatoarei şi se îndreaptă spre ieşire. Este indicat să evite să se întoarcă din drum pentru că, de obicei, copilul plânge şi mai tare în acest caz.

Să analizăm acum şi perspectiva cadrului didactic. Educatoarea trebuie:

  • să aibă o atitudine veselă, pozitivă, să atragă copiii prin diverse jocuri şi activităţi;
  • să considere fiecare copil ca fiind foarte important;
  • să transmita ideea că fiecare copil este iubit, acceptat, ajutat, înţeles;
  • să fie atentă la comportamentul copilului, încercând să îl înţeleagă;
  • să propuna jocuri, să prezinte ce activităţi vor urma;
  • să nu îl forţeze cu nimic; copilul acceptă pentru început o discuţie despre modul în care decurg lucrurile la grădiniţă. Spre exemplu „aici sunt nişte reguli: mergem la masă la anumite ore, suntem toţi împreună, avem multe lucruri interesante de făcut… şi surprize de descoperit!
  • să evidenţieze tot ce are el mai frumos şi să îl încurajeze să interacţioneze;
  • să creeze situaţii în care să evidenţieze exemplul social (alţi copii vin la grădiniţă şi găsesc că este deosebit de frumos) sau să prezinte poveşti cu copii care vin la grădiniţă cu plăcere. Copiii se vor identifica cu personajele din poveste şi astfel vor putea să treaca mai uşor peste despărţirea de părinţi.

Bută Ioana (Asistent Educațional, Grupa Baby – Buburuzele)
Prima etapă în acomodarea copilului la grădiniță este reprezentată de pregătirea acestuia de către părinți, chiar cu câteva săptămâni înainte de a-l aduce la grădiniță. Este important ca părinții să îi vorbească despre grădiniță (ca o poveste) – cu atitudine pozitivă – spunându-i că este un loc plin de copii veseli, unde el se va juca și își va face prieteni.
De asemenea, părinții pot vizita grădinița împreună cu copilul pentru a se familiariza cu mediul, copiii, educatoarea. În cadrul acestei vizite, copilul poate petrece o jumătate de oră cu colegii din grupă, să se joace sau să participe la activități, laceste activităţi ajutându-l să se integreze mai ușor.

Paşi utili de urmat pentru acomodarea copiilor în grădiniţă

Barbu Diana Loredana (educator , experiență 2 ani, Grupa Baby – Buburuzele) ne prezintă câţiva paşi care te vor ajuta pe tine şi pe copilul tău să treceţi cu bine de acest important moment:
1. Şi părinţii trebuie să se adapteze la grădiniţă. Chiar dacă un părinte ştie că este momentul potrivit pentru ca micuţul său să înceapă grădiniţa şi chiar dacă îşi doreşte acest lucru, durerea separării şi îngrijorarea sunt uneori mai intens resimţite de către părinte decât de către copil. Pentru a ne putea ajuta copilaşii să se adapteze grădiniţei şi separării de părinţi trebuie să lucrăm întâi cu propriile noastre emoţii. Dacă sentimentele părinţilor faţă de începerea grădiniţei sunt negative şi încărcate de teamă, copilul va trebui să înfrunte atât propria suferinţă cât şi pe cea a adulţilor! Este recomandat să ne cercetăm emoţiile legate de acest moment, să fim conştienţi de ele şi să discutăm, eventual, cu o persoană autorizată. Una dintre acestea poate fi şi psihologul grădiniţei.
2. Caută viitori colegi de grupă cu care s-ar putea împrieteni înainte de a începe grădiniţa. Un prieten printre noii lui colegi ar putea facilita acomodarea copilului. Din acest motiv, sistemele alternative încurajează integrarea fraţilor în aceeaşi grupă de grădiniţă: fratele cel mic se va adapta cu siguranţă mult mai uşor dacă fratele sau sora mai mare este alături de el.
3. Când îl laşi pentru prima oară singur, asigură-l în mod repetat şi cu fermitate că te vei întoarce. Dacă este destul de mare să înţeleagă, spune-i exact după cât timp te vei întoarce (”într-o oră”, ”după ce mănânci”, ”după ce faci nani”).
4. O adaptare treptată este diferită pentru fiecare copil. Fiecare copil are ritmul lui, iar dacă pentru unul câteva zile sunt suficiente pentru acomodare şi poate trece direct la programul lung, cu somn, un altul va avea nevoie de părinte alături de ele pentru mai multe zile, poate chiar şi săptămâni, iar programul scurt poate fi o variantă iniţială mai puţin dificilă. Adepţii adaptării treptate la grădiniţă susţin că avantajele se văd pe termen lung: copiii se bucură autentic de experienţa colectivităţii, se simt stimulaţi şi în siguranţă şi chiar se îmbolnăvesc mai rar.

Le mulţumim cadrelor didactice din Grădiniţa Excellence pentru răspunsurile oferite şi vom continua seria de articole cu răspunsuri la alte întrebări venite din partea părinţilor.

Răspunsuri pentru Părinţi şi Întrebări pentru Educatori

Zi de zi, părinţii care au copii de grădiniţă adună zeci de dileme şi de probleme legate de evoluţia şi de timpul petrecut de micuţii lor la grădi. De puţine ori au ocazia să şi primească răspunsuri la toate aceste întrebări. Internetul oferă un bun prilej pentru soluţionarea oricărei dileme şi astfel a luat naştere iniţiativa noastră de a veni în ajutorul dumneavoastră cu răspunsuri concrete şi clare venite din partea specialiştilor şi cadrelor didactice calificate din instituţia noastră.

Aceste răspunsuri vor face obiectul unei serii de articole pe care vă invităm să le lecturaţi. Pentru a fi la curent cu apariţia noilor articole vă invităm să urmăriţi pagina de fani a Grădiniţei Excellence!

Bine ai venit!

Echipa Grădiniţei Excellence îţi urează bun venit!

Aşa cum menţionăm şi pe site-ul Grădiniţei, ne dorim rezultate excelente. Astfel, acest blog a fost creat pentru a fi o cale uşoară şi un spaţiu de comunicare a tuturor ideilor care duc către rezultate dintre cele mai bune.

Pe acest blog vor apărea articole şi informaţii care sunt deosebit de utile atât părinţilor,cât şi tuturor persoanelor interesate de educaţia copiilor preşcolari. Ne străduim să oferim informaţii de calitate, astfel încât fiecare articol va fi scris de persoane avizate, de specialişti şi practicieni în domeniu.

Îţi dorim lectură plăcută şi te invităm să interacţionezi cu noi prin comentarii, distribuiri ale conţinutului şi orice alt feedback util!